Posts Tagged ‘Tom Benjey’

Dragged into the Redskins Naming Controversy

November 12, 2013

As followers of this blog know, Lone Star Dietz’s name pops into the news whenever the Redskins naming controversy heats up. After President Obama interjected himself into this matter, I started getting calls from reporters again. So far, my name has appeared in several places and has caused some embarrassment for me as well as some amusement.

The first mention I was made aware of was on the Redskins’ Official Site: http://blog.redskins.com/2013/11/01/jim-thorpe-the-greatest-athlete-in-the-world/

Unfortunately, the posting included a photo with the caption I unwittingly used in my book.  The Albright College player standing between Jim Thorpe and Lone Star Dietz in the photo was not Leo Disend as the 60-some-year-old yearbook stated. I became painfully aware of that mistake during the Q&A session at the end of my very first book talk when Leo Disend’s brother informed me that the player in the photo was identified correctly. Accepting that he must know what his brother looked like, I informed Albright College of the error. After conducting some research, they determined that the player in question was in fact John Killiany.

The Washington Post published a large spread on Dietz that mentioned me briefly: http://www.washingtonpost.com/lifestyle/style/the-legend-of-lone-star-dietz/2013/11/07/00569fa2-471d-11e3-bf0c-cebf37c6f484_gallery.html#photo=1

The Post also posted a video of Barry Zientek on its web site: http://www.washingtonpost.com/posttv/local/the-story-of-the-man-for-whom-the-redskins-are-named/2013/11/06/a4760340-4743-11e3-bf0c-cebf37c6f484_video.html Barry Zientek’s parents befriended Lone Star & Doris Dietz in their old age and helped them in many ways when they lived in poverty.

Reading PA The Morning Call published an article from Lone Star’s grave written by the same Washington Post reporter: http://www.mcall.com/sports/mc-redskins-dietz-1107-20131107,0,656374.story?track=rss

For the first time I’m aware of, I was mentioned in a foreign newspaper, the Daily Mail of London, England in an error-riddled article: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2492195/Was-native-American-figurehead-justification-Washington-Redskins-fraud-faked-ethnicity-gain-publicity.html  However, I wasn’t mentioned for saying anything about Dietz; I was credited with having given the Mail permission to use the image of the 1908 St. Louis Globe-Democrat article on Dietz of which I own the only surviving copy. (I’d like to have one in better condition but haven’t been able to find one.) Oddly, I have no memory of being contacted by the Daily Mail to use this or any other image I own.

Advertisements